Viewing all articles in Practical conspiracies > The sinking of M/S Estonia

Estonia-ansvaret får inte glömmas bort

Monday, 27 June 2011 20:22

Familjen Nilsson från Osby förlorade sin make, pappa och farfar Ove när M/S Estonia förliste den 28 september 1994. Nästan 1000 människor drunknade. 1996 startades den stora ansvarsprocessen i Paris som aldrig kommit igång då Estoniafallet mörklagts på internationell nivå. Hittills har ingen ställts till svars för den största förlisningen i Europa på modern tid.

 

 

Vaken.se intervjuar Henning Witte om Estoniakonspirationen

Tuesday, 22 March 2011 11:04

Vaken.se är också en rebellerande hemsida i Sverige som har över 30.000 besökare per vecka vilket är väldigt mycket för svenska förhållande. Deras grundare Mikael Cromsjö hat utsatts för påhopp av de etablerade media vilket visar att Vaken.se har obekväma budskap som kan knäcka etablissemanget.

Här finns länken till deras intervju med Estonia-experten Henning Witte som har varit ombud för nästan 1.000 anhöriga och som efter massor av påhopp trots allt företräder ett 20tal anhöriga ännu idag i den stora ansvarsprocessen i Paris (start september 1996) som även den sänktes av samma krafter som sänkte M/S Estonia: Illuminaterna.

 

 

Estonia-fallet ur finsk synvinkel

Thursday, 27 January 2011 18:17

Interview med Henning Witte av Marianne Andersson i Yle radio 22.07.2002

ylehw_22702.mp3

 

BND känner till Estonia-attentatet

Sunday, 23 January 2011 19:07

Udu Ulfkotte är känd tysk journalist med täta kontakter till BND (Bundesnachrichtendienst = tyska SÄPO). Han nämner brisanta detaljer om Estoniagate i samband med ett föredrag om industrispionage. I lastbilar som körde för LM Ericsson smugglades rysk militärmaterial trots upprepade varningar från rysk sida. Därför sänkte ryska bomber M/S Estonia. Inslaget börjar vid 6:39 min:

 

 

Estonias stora hemliga hål

Saturday, 16 October 2010 12:05

Här ser ni ett nyckelbevis på att den officiella förklaringen till M/S Estonias förlisning är ren lögn. Vatten på bildäck kan inte sänka en färja som Estonia. Den kan enbart åstadkomma att färjan slår runt i 180 grader och sedan flyter på den instängda luften i flera timmar eller dygn. Estonia försvann från havsytan efter ca. 45 minuter då hon fick kraftig slagsida åt styrbord (högra sidan). Därför måste det finnas ett stort hål på styrbordssidan som öppnar för ca. 18.000 kubikmeter luft som måste ut innan Estonia kunde sjunka.

Bildäcket var tät byggt. Vatten på bildäck kunde inte rinna ner till däck 1 och 0 där luften var instängd.

Här ser ni klockren teknisk bevisning att hålet, som förnekas av myndigheterna och JAIC,  finns. Bevisvärdet ligger i att filmen är för en gångs skull oklippt, d v s man ser på tiden längst upp i filmen att den löper utan att det fattas några minuter (från att den gula kameran är uppe vid den stängda bilrampen tills de glider in på bildäck). Det gör det hela tråkigt att titta på då det inte händer så mycket men för den som kan ämnet är det mycket spännande då ingen kan längre argumentera emot beviset. Man kan inte heller påstå att hålet kom dit efter förlisningen. Estonia ligger på styrbordssidan och det är enbart längre fram att den är litet tillgänglig på den sidan. Vill man komma in efter förlisningen så öpnnas skrovet bättre på barbords sidan, vilket JAIC också gjorde. För de riktigt inbitna mörkläggare kan anmärkas att dykledningen i den här filmen  B 40b hänvisar till: "material brought in when the vessel descendet to the sea bed" vilket betyder att det kom in material på bildäck utifrån färjan under sjunkningsförloppet genom det stora hålet, därför att det finns ingen inbyggd öppning där på styrbordssidan, annars skulle färjan sjunka direkt. Genom öppningen i fören eller akter kan det inte heller ha kommit in då bilramperna bak och fram var aldrig öppna!

Senare ser man även en dykare inne på bildäck trots att det officiellt hette att det tilläts inga dykare av säkerhetsskäl på bildäck. Myndigheterna sade också att allt som dykaren (alltså inte ROV som vi såg) ser med sin kamera monterad på sitt huvud är filmmaterial som är tillgängligt för allmänheten. Men bilderna som den här dykaren tog inne på bildäck har vi aldrig sett röken av.

Här hämtas min bok M/S Estonia Sänktes gratis:

http://pdfcast.org/pdf/m-s-estonia-s-nktes

http://www.scribd.com/doc/81348957/Henning-Witte-MS-Estonia-Sanktes

Se även på White TV:

Estonias Bomber;

Chalmers Estonia-ljuger för hela världen; svensk vetenskap en hora;

TV3 Efterlyst en gång utan poliser: M/S Estonia;

Upprop till måndagsmöten runtom i Sverige!;

Hela Sverige ljuger om Estoniakatastrofen;