Visar alla artiklar i Praktiska konspirationer > M/S Estonia sänktes

Estonias stora hemliga hål

2010-10-16 12:05

Här ser ni ett nyckelbevis på att den officiella förklaringen till M/S Estonias förlisning är ren lögn. Vatten på bildäck kan inte sänka en färja som Estonia. Den kan enbart åstadkomma att färjan slår runt i 180 grader och sedan flyter på den instängda luften i flera timmar eller dygn. Estonia försvann från havsytan efter ca. 45 minuter då hon fick kraftig slagsida åt styrbord (högra sidan). Därför måste det finnas ett stort hål på styrbordssidan som öppnar för ca. 18.000 kubikmeter luft som måste ut innan Estonia kunde sjunka.

Bildäcket var tät byggt. Vatten på bildäck kunde inte rinna ner till däck 1 och 0 där luften var instängd.

Här ser ni klockren teknisk bevisning att hålet, som förnekas av myndigheterna och JAIC,  finns. Bevisvärdet ligger i att filmen är för en gångs skull oklippt, d v s man ser på tiden längst upp i filmen att den löper utan att det fattas några minuter (från att den gula kameran är uppe vid den stängda bilrampen tills de glider in på bildäck). Det gör det hela tråkigt att titta på då det inte händer så mycket men för den som kan ämnet är det mycket spännande då ingen kan längre argumentera emot beviset. Man kan inte heller påstå att hålet kom dit efter förlisningen. Estonia ligger på styrbordssidan och det är enbart längre fram att den är litet tillgänglig på den sidan. Vill man komma in efter förlisningen så öpnnas skrovet bättre på barbords sidan, vilket JAIC också gjorde. För de riktigt inbitna mörkläggare kan anmärkas att dykledningen i den här filmen  B 40b hänvisar till: "material brought in when the vessel descendet to the sea bed" vilket betyder att det kom in material på bildäck utifrån färjan under sjunkningsförloppet genom det stora hålet, därför att det finns ingen inbyggd öppning där på styrbordssidan, annars skulle färjan sjunka direkt. Genom öppningen i fören eller akter kan det inte heller ha kommit in då bilramperna bak och fram var aldrig öppna!

Senare ser man även en dykare inne på bildäck trots att det officiellt hette att det tilläts inga dykare av säkerhetsskäl på bildäck. Myndigheterna sade också att allt som dykaren (alltså inte ROV som vi såg) ser med sin kamera monterad på sitt huvud är filmmaterial som är tillgängligt för allmänheten. Men bilderna som den här dykaren tog inne på bildäck har vi aldrig sett röken av.

Här hämtas min bok M/S Estonia Sänktes gratis:

http://pdfcast.org/pdf/m-s-estonia-s-nktes

http://www.scribd.com/doc/81348957/Henning-Witte-MS-Estonia-Sanktes

Se även på White TV:

Estonias Bomber;

Chalmers Estonia-ljuger för hela världen; svensk vetenskap en hora;

TV3 Efterlyst en gång utan poliser: M/S Estonia;

Upprop till måndagsmöten runtom i Sverige!;

Hela Sverige ljuger om Estoniakatastrofen;

 

Manifestationen den 28 sept 2002

2010-10-03 01:03

Jag, Hening Witte, organiserade 2002 en stor manifestation på Norrmalmstorg. Jag var även ansvarig gentemot polisen. Jag höll första anförandet och ordnade de resterande. Trots detta förteg massmedia mig. Jag hade blivit okändis i Sverige. Ingen interview, inga bilder på mig. Idag, efter mer än åtta år upptäcker jag av en slump de första bilderna på mig på nätet. En konstig känsla då man blir ledsen när ens engagemang bär inga frukter, bara förpuffar........

Vi hade bjudit bl a riksdagsledamoten Lars Ångström (MP) att hålla tal. Svaret blev: jag talar enbart om Henning inte talar. Jag vägrade att låta mig pressas på det här sättet och struntade i honom. Efter mitt tal så såg jag Ångstrom i vimmlet och gick fram till honom. Jag undrade om han inte ändå kunde hålla ett tal. Han accepterade spontant och höll det bästa talet av alla. Demonstrationen gav inget genombrott i sökandet efter sanningen bakom Estonias förlisning.

Henning Witte håller första anförandet

 

 

 

Manifestationen avslutades på världens mest undangömda minnesmonument på Djurgården i Stockholm

 

Lars Ångstöm (MP) modig politiker

2010-10-03 00:23

 

Baltic Storm mobbades

2010-10-02 23:41

Då Jutta Rabes 14 dokumentärfilmer inte gav resultatet att en ny dykundersökning av Estonias vrak genomfördes eller sanningen på annat sätt kommit fram, fick jag, Henning Witte, idén, att göra som Molière: skriva en teaterpjäs, vilket med dagens teknologi är en spelfilm. Jutta och jag började skriva treatment dec 97 och hon lyckades sedan att få ihop 90 milj kr för att producera "Baltic Storm" med hennes lilla filmbolag i Potsdam Babelsberg, Tysklands film Mekka.

Filmen nobbades och mobbades systematiskt av de skandinaviska massmedia, tv-bolag och biograferna (undantag: Kvarters Biografen på Söder med Renné Reiss) trots att den blev en succé i Estland. Jutta och jag förlorade mycket pengar pga av den praktiska konspirationen mot filmen. Kjell Sundvall kallade oss för tyska parasiter. Tänk om han hade sagt "judiska parasiter". Då hade han fått det hett om öronen, men mot tyskar får man vara rasistiskt i Sverige.

Se även: Baltic Storm utsatt för svensk konspitation,

 

Filmbevis bortklippt

2010-10-02 21:04

Här finns ytterligare ett ROV video där film saknas när kameran närmar sig det stora hålet på styrbordssidan.

Filmen visar tiden löpande. Vid kl 14:16:45 klipps bilden och den fortsätter 14:17:35. Det fattas nästan en minut.

Dessutom ser man att de kunde filma i färg om de ville. Filmkvalitén har hållits mycket dåligt av mörkläggningsskäl. Jutta Rabes bilder från aug 2000 visar hur bra man kan filma under vatten om fru har ett ärligt uppsåt.

Det stora repet som kommer ur bildäcket (som inte fanns där på tidigare bilder) och går upp till ytan väckar misstankar att JAIC manipulerade någonting på bildäck som inte är redovisat för allmänheten. Senare denna dag, 4 dec 1994, kommer det massor med luftbubblor ifrån bildäcket som inte bubblade där de tidigare dagarna och rampen är förändrad.